tisdag 12 augusti 2008

ost fortsatter att forvana

Blir nagon forvanad om jag sager att taget till Wien inte gick? Direkttag som bara gar pa helgerna. 06.30 imorse var jag sa nara att borja grata och lagga mig pa marken att skrika sa jag vet inte vad. Jag vara bara less pa osteuropa. Men det visade sig att det inte bara var negativt. Visst hade det varit skont att vara pa ett tag mot Wien nu, men istallet fick vi ett tag mot Belgrad ikvall och kommer dit imorgon bitt. Och under morgondagen gar det tag till/mot hela europa. Vi kan aka var vi vill! Har snackat om Paris och Frankfurt eller nagra dagar i alperna innan vi avslutar i Berlin. Sa nu ar laget pa topp igen!! Det ska bara bli intressant att komma till Belgrad och se vilka av alla dessa tag som faktiskt gar.. Men vi tar iaf darifran till Budapest eller Wien, och darifran tar vi oss garanterat in i Tyskland iaf. Plotsligt star alla dorrar oppna! Kingbing!

Idag har humoret svangt rejalt. Man marker att man borjar bli trott och sliten, haha.. Imorse vill jag bara aka hem och skita i allt. Sen drog vi in mot stan och upptackte att Sofia ar en riktigt fin och trevlig stad! Verkligen. Vi hittade en mysig uteservering och fick kaffe istallet for espresso for forsta gangen. Nar vi dessutom tog upp karta och schema insag vi ett europa lag for vara fotter och allt var toppen! Sen hittade vi (enligt servitoren) Sofia's basta kina mat restaurang. Och visst var det sjukt gott! Sen tillbaka till samma ute servering och lasa nagra timmar och nu sitter vi pa ett internett cafe och fordriver tid. Jag ar taggad pa att komma ut i europa men less pa ost, aven om Sofia ar fint. Skulle vara trevligt om vi kom ivag fort fran Belgrad imorgon och in i vasteuropa. Kalla mig orginell, men det tar mer pa krafterna an man tror att befinna sig i ett land med en helt annan kultur och dar alla kolla pa dig som om du vore en blek idiot med for stor ryggsack och forfarliga klader.

Det kanns konstigt att vi bara gjort lite mer an halva resan. Kanns som att vi varit ute hur lange som helst och sett hur mycket som helst! Samtidgt ar det otroligt peppande att veta att vi kanske ska se alperna och att vi formodligen ska fa se Berlin igen!

dagens lat: Gasolin - Audioslave

3 kommentarer:

  1. men hey! jag visste inte ens att du anväde din blogg fortfarande ju!

    låter toppen med paris tycker jag.
    och du, har du fått anv. för tyskakunskaperna :P

    /syrran

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. jag har fatt användning för dem, men det är bara lite synd att de typ inte finns över huvud taget! fösökte prata med en unge pa taget, men kunde tap bara saga "hej! vet inte, fraga din mamma! jaha, men fraga din mamma! jag förstar inte? du far fraga din mamma!!!"

    SvaraRadera