söndag 5 augusti 2007

home sweet home

hemma igen, och det är skönt. jag ska inte vara så dryg så jag ska skriva allt jag gjort men jag kan göra en liten resume (stavas det verkligen så?). helg ett: trästock med linda, det var fett kul.förutom att skellefteå är världens sämsta stad. men det var fint! svenska akademien och kristian var bra. vi for hem på lördagen för att se kristian igen i umeå, det var fint.
på måndagen for jag till samuel för att införskaffa det sista inför resan och fixa cyklarna. jag han även skriva inlägget under detta. vi hade det bra, men jag var fett nervös.

på tisdagen for vi. först buss till sundsvall med cyklarna. det tog 5 timmar, och var inte kul. speciellt eftersom vi höll på att missa bussen när vi köpte godis i övik, ehe.
sedan cyklade vi framtill kl 6 kanske på fredagen. vad som hände där emellan får ni fråga mig i person. men det var kul iaf! tack för frukosten, världens bästa familj i edsbyn, om ni läser detta!

det var riktigt roligt i vattnäs (mora, dalarna). vi byggde ett fotbollsmål av gamla bräder och ett jordgubbsnät. det blev riktigt fint! vi har även snackat med omnästa sommar.då blir det tågluff i europa, mäktigt!
jag var i vattnäs fram till i torsdags. då var det dags för urkult. Kl 06.38 åkte jag buss från mora till falun, för att ta tåg till gävle. på tåget träffade jag jonatan som också skulle på urkult! så då fick jag sälskap hela vägen. riktigt trevligt!



sen blev det urkult torsdag - söndag morgon. jag kände att jag verkligen inte var psykiskt uppladdad för festival. trött och lättirriterad, illa illa. men det var kul iaf! tack alla som var där för en riktigt fin festival. såg svenska akademien igen, samma låtar som sist, men dom är alltid bra. jag har sovit ca 2 timmar inatt, inte i sträck, så jag är aningens trött idag. det kan hända att texten är lite osammanhängande på några ställen, nu vet ni varför.




idag ska jag bara chilla, sova! körlektion imorgon, men det är jag pepp på! nästa årär det jag somkör till urkult. god natt alla, och glöm inte att titta tillbloggen imorgon.

p.s. jag såg "the simpsons movie" i mora. helt jävla underbar. mitt tips är att ni ser den så snart som möjligt. lätt 4/5. nästan full pott.

dagens film: The Simpsons Movie
dagens låt: For The Widows In Paradise - Sufjan Stevens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar