onsdag 23 juli 2008

fly to live

Imorgon kväll smäller det. Jag ska va borta hemifrån i ganska exakt en månad och ska klara mig på innehållet i en ryggsäck, som nästan är färdigpackad. Först blir det GBG i en vecka och sen drar vi ut på tågluff.
Sthlm - Berlin - Prag - Varna - Kroatiens västkust - Venedig - Hem...

Igår åkte jag till stan för att köpa Inter Rail kort och rese medicin på apoteket. Men varken jag eller Sam hade med pass, vilket man tydligen behövde, så vi åkte hem och såg film (Eurotrip) istället. Så då får jag fixa det idag istället.

Såg Die Hard 4 igår, svårt att ta den serriös då "the bad guy" var så sjukt lik nörden i Eurotrip. Var dock inte samma skådis. Svårt att dömma filmen på nått annat sätt än att det verkligen är en rak uppföljare av de andra. Samma grund, bruce var lika bitter som alltid, fienden var lika superond och man kunde räkna ut slutet efter 5 min. Men den var galet undehållande! Alltid lika kul med kaxiga stick repliker och slagsmål med överdrivet tåliga slagkämpar. Vem fan överlever att bli slängd i en hylla, påkörd av en bil, och sen typ söndersparkad och inte dör fören en bil sprängs på dem?! Och det är inte äns hjälten! Men som sagt, underhållande!

Spg även Lost Highway härom dan med Linus ocg Rebecka. Vi behöver inte säga mer än så, bara se den. Omöjligt att säga vad den handlar om, men bra är den. Skriven och resigerad av David Lynch somäven gjort Twin Peaks. Bara se den...

dagens film: Lost Highway
dagens låt: Family First - Looptroop

2 kommentarer: