måndag 7 juli 2008

back in business...

Nästan ett år har passerat utan att jag har bloggat. Men nu är det dags att göra en ändring på det. Ett försök iaf.

Senast jag skrev var efter en vecka på ön lovund utanför norge. Mycket har hänt sen dess. Mycket!
För att ta det i snabba drag; jag har klarat sista året i skolan, tagit studenten och jobbat en månad i Dalarna. Jag väljer att hänga mig kvar vid det sista, samt uppdatera på fronten.

Den 14 juni tog jag studenten. Vilket kalas! Det var en enormt fin dag, men inte så bra som jag trodde. Hela dagen var nämligen utblandad med en stark känsla av oro och ångest. Men det var väl bara att förvänta sig. Dagen efter åkte jag bil till Mora. Jag sov större delen av vägen med tanke på att jag bara sovit mellan sex och åtta samma natt.
Väl i mora har jag jobbat tre veckor med skogsplantering och spenderat arbetstid, kvällar och helger med Sam. Utan honom hade det inte blivit så lyckat som det blev. Resan i helhet har varit hur fin och sommar idylisk som helst, även om jobbet totalsög, och jag inte alls fick så mycket pengar som jag räknade med!
Den 5 Juli, dvs lördags, liftade jag och Sam hem. Som ni även kan läsa på hans blogg (samuelvonbarh.blogspot.com) så gick det mycket bra med tanke på att vi var två killar med mycket packning.

Men nu är jag alltså hemma i Umeå igen och min status är följande:
  • Arbetssökande till 100%
  • Utan mobil då den dog i Mora, och nu väntar jag på en ny PUK-kod så jag kan instalera min nya telefon. Dvs att jag är online och redo om 3-5 arbetsdagar.
  • Trött efter mycket resande, men otroligt taggad på tågluff i Augusti med Sam!
  • Ska börja läsa olika monologer för att hitta ett bra scenskole-prov!
Imorgon ska jag gå på stan, söka jobb och träffa Tove. Det kommer att bli trevligt! Planen är också att träffa Malin, äntligen. En månad ifrån varan är inte okej...

Men nu ska jag göra det som jag är sämst på, nämligen att ta mig i säng så jag orkar med morgondagen. Det ska bli ett äventyr!

dagens låt: They Say - Scars On Broadway
dagens film: Planet Terror (se den!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar