måndag 9 juli 2007

körlektion

jag hade min första körlektion idag. det var spännande. fick lite läxa, eftersom de har semester nu i 4 veckor. känns segt, menmen. det var roligt iaf, köra BMW och allt. sög säremot på start i backe, ehe. så nu är det bara att börja plugga teori, och helt ärligt så känns det lite segt, men jag är sjukt taggad på körkort så.

resten av dagen spenderades med att lasta skrot i en lastbil, köra till gimonäs och lasta ut allt igen.. seeegt. men jag får pengar.
jag fattar inte hur jag inte har kunnat få något jobb i år, det är orättvist. jag har sökt hur mkt som helst, men icket. senast jag hörde från landstinget så var jag 19 reserv, det känns ju tryggt.

har även fått svenska akademiens senaste album idag. fett bra, faktiskt. även om den förra var bättre.

hörde moderat ungdom prata på P3 om att det är pga fackat som det är så svårt för invandrare att få jobb. genom att sänka fackets makt så ska fler invandrare få jobb. bra moderaterna! snacka om att missa grejen. jag ber om ursäkt om det är någon som läser detta som är moderat, men jag står fast vid vad jag tycker.

jag hörde också idag att det kanske ska göras en ny Conan film. alltså filmen där arnold springer runt i päls,långt hår och världens största svärd. 80talets skam! hur kan man göra en ny sådan film med gott samvete?
mer om film. eftersom rocky balboa gick så bra så ska sylvester nu göra en ny rambo film, men liknande namn, "john rambo". jag väntar mer skräckblandad förtjusning på resultatet.storryn är samma som i nya rocky. han har lagt ner, men vill hjälpa de svga så han tar upp kampen igen!sylverter stalone - working class hero!


dagens låt: Vakna - Svenska Akademien
dagens film: Rocky Balboa

1 kommentar:

  1. äh öva på bara, du ska väl läsa teorikursen på bilskolan också va?

    här är en liten länk jag lekte med som mest: http://korkort.com/

    SvaraRadera