tisdag 20 januari 2009

tisadag 20/1 2009

Sitter nu på tåget mellan Malmö och Sthlm. En riktigt fin tid har jag haft här i Malmö. Efter att ha jobbat natt på Max lördag så gick jag direkt till busstationen och sov på bussen till Sundsvall. Väl där bytte jag till X2000 till Sthlm och hamnade, såklart, brevid en hästtokig tjej som pratade konstant med sin polare i mobil om hästar och raggarbilar. Och vi hade änven en as dryg konduktör som skulle behöva gå en kurs i effiktivitet när man pratar i högtalartelefon. Hur kan man säga typ “snart kommer vi till sthlm och där kan ni byta tåg” i typ10 min?! Sjukt störande. Eller så är det kanske bara jag som är överkänslig mot ineffektivitet? haha.

Efter byte i Sthlm och en snabb träff men Niklas så kom jag tillslut till Malmö, 18:50! Tog en buss till Nobelltorget och mötte kusin Olle! Chillade hos han på kvällen med 9/11-film och xBox.

Day of Days 19/1: Vaknade typ 07:30 och gick Malmö Teaterhögskola. Hade ganska svårt att hitta rätt, men kom iaf dit 08:28, upprop 08:30! Timing is the shit.
Efter upprop och genomgång satt jag i uppehållsrummet och väntade på min tur, vilket var ganska snabbt efteråt. Gick in till Juryn och drog min monolog på 3 min, vilket känndes ganska bra. Tillbaka till uppehållsrummet och satt och pratade med två tjejer från Kalle Flygare. Vid 11:30 hade de flesta samlats i rummet (drygt 50 pers kanske) och väntade på att listan med vilka som gått vidare skulle upp. 11:45 kom iaf listan, men vi satt kvar och väntade tills den värsta stormen lagt sig. Sen gällde det. Och ja, mitt nummer var med!!

“108 Eklund, Isak”

Heeeeelt vansinigt. Eftermiddagen började med fyspass, sen impro med juryn, svettiga och i gympakläder. Vi fick typ en kvar efteråt till att fresh up, sen var det dags igen.
Vid första provet var det halva juryn (4 pers) och en helt tänd sal. Nu var det inför hela juryn (8 pers) och hela 1an på skolan. Det var dessutom sceljus och släckt över juryn. Men jag tror det gick bra, jag var grymt nervös, men juryn skarattade iaf på rätt ställen och jag var nöjd när jag gick hem.

Jag kom fan till andra provet!! GALET

På lördag kan man ringa och hlra vilka som går rill tredje... Inte lugnt!

Sitter som sagt på tåget nu och ser ut över det Skånska landskapet. Sjukt fint här. Sol och 7°c. Ingen snö... Typ april/maj? Jag ska ta mig in på scenskolan bara för att få bo i Malmö!

dagens låt: Low - Foo Figthers
dagens film: Knocked Up (ja, jag vet... igen!)

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Snyggt att gå till andra!

    SvaraRadera
  2. Fan va kul att du gick till andra! Så nu ska du ringa på lördag och höra om du kommit in? Fattade inte riktigt!

    Kul att du kommenterar! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Fett! Malmö är nog en fin stad att bo i men du kommer sakna den norrländska vintern! Följer efter dig hursomhelst!

    SvaraRadera