söndag 11 januari 2009

no dead end i sight

Denna gången lovar jag (som vanligt); jag SKA bli bättre på att blogga oftare! Kommentera gärna så vet jag att någon läser, lättare att peppa då. Som vanlig när jag skriver så har mycket hänt sedan sist, ännu en anledning till att göra det oftare.

Big News: Jag ska flytta! Centrala Umeå anropar, och jag är inte sen att svara. Känns grymt skönt att få ett riktigt kök och komma lite närmre stan, och att få bo med trevliga människor och inte behöva känna sig ensammast i världen.

På måndag ska jag till Malmö och söka scenskolan, nervöst? Ja! Jag har en text som jag kan och håller på att lära mig en till nu med pappa. Vi har suttit nån timme nu på UB och läst och analyserat men nu har det övergått till allmänt surfande. Jag var ju i sthlm utan något större framgång, men det gör också att jag nu känner mig mer förberädd på vad som faktiskt väntar.
Men vad händer till hösen? Jag räknar inte med att komma in på scenskolan direkt, och har typ 4 olika folkhögskolor som lockar. Men samtidigt, jag är 19 år och har all tid i världen, och snart kommer ju alla utflugna vänner hem! Kanske ska man bara stanna i Umeå ett tag till och softa. Vi får se vad sommaren har att erbjuda helt enkelt. September är fortfarande långt borta.

Min nya kärlek har hittat mig! Dave Grohl (eller inte riktigt han, mer musiken..). Foo Figthers är så sjukt bra! Går och sjunger på deras låtar 90% av min vakna tid typ. Är det bara jag eller är Long Road To Ruin, The Pretender och Let It Die det bästa som hänt på länge?

Även idag kommer dagens film att bli en serie. Freks Nad Geeks. Min syrra har taggat mig på det typ ett halvår utan respons, men nu när jag väl börjat kan jag inte sluta! Så sjukt bra! Alla borde verkligen se den serien. Det roliga är att det är så många med i den som idag är as kända komiker, men som har F&G som grund, typ det första de gjort t.ex. Seth Rogen!

Detta är ett av förhoppnigsvis måånga inlägg denna våren! Håll koll på bloggen, jag ska verkligen bli bättre!!



dagens film: Freaks & Geeks
dagens låt: Long Road To Ruin - Foo Fighters

(kolla även in:
http://samuelvonbahr.blogspot.com/
http://lovundlinus.blogg.se/)

2 kommentarer:

  1. kick ass ditt liv verkar vara då! bara flyt.. härligt!

    /syrran

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du vet att jag vet att du vet att jag läser din blogg. Men om jag kommenterar så kanske du skriver ÄNNUMER!! =)

    SvaraRadera